FAQ

Zoeken in de FAQ

VVul een zoekwoord in

Algemene vragen

  • Wanneer wordt mijn hostingaccount aangemaakt?

    Als uw bestelling is betaald met creditcard (bijv. VISA of MasterCard), IDEAL of Automatische Incasso, worden het domein en de webruimte binnen enkele uren ingesteld. De inloggevens worden binnen dan ook binnen enkele uren aan u gemaild. 
    Indien u een domeinnaam verhuist, hebben wij een token nummer nodig.
    Dit token nummer dient u op te vragen bij uw huidig registrar (de partij waar de domeinnaam is ondergebracht).

  • Hoe kan ik betalen?

    U kunt uw bestelling online betalen met behulp van een iDeal, PayPal of Creditcard (VISA en MasterCard). Nederlandse klanten kunnen tevens met een Automatische Incasso betalen. Voor het aflopen van een jaar ontvangt u een e-mail over het verlengen van uw account. In deze e-mail krijgt u de link voor het voldoen van een nieuwe periode.
    U kunt ook een vooruitbetaling doen. Zodra u dat aangeeft tijdens de bestelling ontvangt u van ons een factuur per e-mail met alle betalinginstructies.

    1eurohosting betalen met iDeal  1eurohosting betalen met PayPal  1eurohosting betalen met Visa  1eurohosting betalen met Mastercard  1eurohosting betalen met Bancontact/MisterCash  1eurohosting betalen met Belfius Direct Net  1eurohosting betalen met Sofort  1eurohosting betalen met Bitcoin 

  • Hoe annuleer ik mijn abonnement?

    Opzeggingen dienen uiterlijk 30 dagen voor de verlengingsdatum binnen te zijn. De verlengingsdatum ziet u terug in de Customer Care. Zie ook onze algemene voorwaarden voor meer informatie over annulering en verwante voorwaarden.

    Er zijn twee mogelijkheden om uw abonnement op te zeggen:

    1. Bij de bestelling van uw account heeft u een opzeggingscode ontvangen. Deze kunt u gebruiken om uw account "online" op te zeggen via de Customer Care. Indien u deze opzeggingscode niet (meer) heeft dan dient u schriftelijk op te zeggen.

    2. Schriftelijke opzeggingen kunnen per post, fax of ingescand aan ons worden ingezonden. Gebruik voor de opzegging het volgende opzeggingsformulier http://www.1eurohosting.nl/formulieren/opzegformulier.pdf

  • Onze nameservers (DNS)

    Indien u niet via ons de domeinnaam heeft laten registreren en u wilt toch uw webhosting pakket bij ons gebruiken, dan dient u onze nameservers te gebruiken.

    Als u niet precies weet welk nameservers u dient te gebruiken, kunt u in het control paneel onder "Site Summary / Statistics / Logs" kijken bij Name Server 1 en Name Server 2 voor de nameservers die u bij ons gebruikt.

    Mocht u er toch niet uit komen neem dan contact op met onze support afdeling.

    Onze nameservers zijn:

    ns1.b-smarthosting.net 84.244.181.99
    ns2.b-smarthosting.net 92.48.206.106

    ns5.b-smarthosting.net 92.48.206.99
    ns6.b-smarthosting.net 95.211.71.176

     

  • Kan ik iedere domeinnaam bij u hosten? Kunt u deze ook voor mij registreren?

    Ja, u kunt ieder soort domeinnaam biij ons hosten, zolang u de domeinnaam bij ons reigstreert of een verwijzing kunt maken naar onze nameserver of ipadres. Wij kunnen verschillende soorten domeinnamen voor u registreren. Om te zien welke dit zijn kunt u op domeinregistratie klikken.

  • Hoe verwijs ik mijn domeinnaam naar mijn hostingaccount?

    Om dit te doen dient u eerst een webhosting pakket bij ons aan te vragen.. Nadat uw account is aangemaakt ontvangt u alle relevante gegevens om de juiste verwijzing (pointer) in te stellen.

    Maak een verwijzing naar en aan u toegewezen ipadres of gebruik onze nameservers :

    ns1.b-smarthosting.net 84.244.181.99
    ns2.b-smarthosting.net 84.244.181.150

  • Hoe lang duurt het voor mijn domeinnaam actief is?

    Bij het registreren van een nieuwe domeinnaam duurt het tussen de 12-48 uur. Bij een bestaande domeinnaam, dat u naar ons verhuist, duurt het 24-72 uur. Naar ons verwijzen (pointing) duurt tussen de 1-24 uur na uw wijziging.

  • Kan ik Flash op mijn website gebruiken?

    Ja, natuurlijk. U kunt Flash op uw website gebruiken. Voor meer informatie kijk op http://www.macromedia.com/software/flash/productinfo/tutorials/gettingstarted/

  • Wordt Joomla! en Mambo ondersteund?

    Ja, onze servers ondersteunen Joomla! voor 100%.
    Vele klanten maken gebruik van deze CMS systemen.

    Let op! U dient wel de laatste versie van Joomla te gebruiken, deze kunt u downloaden op hun website http://www.joomla.org/download.html

  • Waneer krijg ik mijn factuur?

    Wij versturen uw factuur per e- mail . Onze facturen dienen na 8 dagen van ontvangst te worden betaald. De factuur wordt 45 dagen voor de verlenging van uw hostingpakket en of domein naam per e-mail verzonden.

  • Inclusief of Exclusief btw?

    Al onze prijzen op de website zijn exclusief 21% BTW (Nederland). Sinds 1 januari 2015 wordt het BTW tarief toegepast welke van toepassing is in het EU-land waar de klant is gevestigd. Voor alle overige landen is het Nederlands BTW tarief van toepassing.

  • Hoe ontvang ik mijn factuur?

    Onze facturen worden in pdf formaat standaard per email verzonden naar het e-mail adres dat bij de bestelling is opgegeven. Mocht uw e-mail adres niet meer correct zijn, geef het dan door aan onze Administratie via het Support Center op onze website.

  • Wat zijn eigen error pagina's?

    Hiermee kunt u zelf instellen welke pagina een bezoeker krijgt te zien wanneer de URL die hij intikt niet bestaat binnen uw domeinnaam. Deze zijn eenvoudig te beheren via het Control Panel.

  • Kan ik mijn pakket upgraden?

    Ja, dat kunt u eenvoudig doen via ons Support Center door een bericht te zenden aan de Administratie. Vermeld daarbij welk pakket u wenst . De upgrade prijs is het verschil in tarief tussen de verschillende pakketten.